onsdag 28 november 2012

Tomas Gustafson

Igår kväll var jag inbjuden av Nordea på ett möte på klassiska Nalen, där de presenterade en av sina oslagbara kapitalplaceringsprodukter. Det var faktiskt en bra presentation. Men det var ju egentligen, för att höra och se legenden, skridskoåkaren Tomas Gustafson, som jag kom. Han gick omkring på scenen, och berättade olika anekdoter. I Eskilstuna var det nästan förbjudet att vara bäst. När han kom till USA, och tränade med Eric Heiden och hans kamrater, var det tvärtom. Själv idkade han alla möjliga sorters märkliga träningsmetoder. Hans timme gick alldeles för fort, tyckte jag. Nalen är en mycket vacker sal. Men det är verkligen trångt att sig ut därifrån. Jag tycker inte om att trängas. Istället pratade jag med Tomas, och fick för första gången i mitt liv hålla en OS-guldmedalj i min hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Zmarzlik världsmästare för femte gången

  Bartosz Zmarzlik tog hem femte VM-titeln i danska Vojens. Superpolacken slutade tvåa vilket räckte till guld. Nu har 29-åringen lika många...