Visar inlägg med etikett shaftesbury theathre. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett shaftesbury theathre. Visa alla inlägg

måndag 27 augusti 2018

Motown - The Musical

Kvällens huvudnummer var musikalen om Tamla Motown. Det handlade mycket om grundaren Berry Gordy. Artister som Diana Ross&The Supremes, The Temptation, The Four Tops, Smokey Robinson, Stevie Wonder, Marvin Gaye och Jackson Five framträdde. Mest imponerad var jag av Anush Hydros, som spelade Stevie Wonder och Michael Jackson som mycket unga. Vilket löfte. Diana Ross beskrevs som ett riktigt stolpskott, vilket jag hade svårt att förstå. Det blev två dryga timmars mycket god underhållning. Tyvärr förstörde obekväm stol min rygg fullständigt. Shaftesbury Theathre är en mycket klassisk arena.

tisdag 6 november 2012

Rock of ages

Vi hade glömt, att söndagskvällar av hävd är ganska dött i London. Vi hade två alternativ; Stomps, som vi redan sett, eller Rock of ages. Vi valde det senare. Rock of ages är en musikal, som bygger främst på inslag av 80-talsmusik. Innehållet är ganska banalt, och förutsigbart. Men hela musikalen körs i hårt tempo, och är hela tiden underhållande. Bra sångare höjer kvalitéen. Efter musikalen var det en mycket skön känsla, att gå hem till hotellet som låg 10 minuters promenad borta.

Casino Royale

Förmodligen den sämsta James Bond-filmen någonsin! Pang, slam utan egentlig handling! Jag gav upp efter en timme! Roller: Daniel Craig - Jam...