onsdag 7 november 2012

Oopsie Mamushka

Vid min rundvandring i söndags på Covent Carden, fastnade jag för Oopsie Mamushka. En sextett stråkmusiker underhöll både intresserade och ointresserade åhörare på Covent Garden. De spelar klassisk musik på ett klassiskt och skickligt sätt. Samtidigt skojar de med folk som passerar både vid sidan och på deras scen. Ibland följer de efter personer. Det roligaste var när en liten asiatisk tjej, vågade sig fram och skänkte en slant. Snabbt sprang hon tillbaka till föräldrarna. Musikerna följde efter henne. Jag trodde hon skulle bli rädd. Men när alla stråkmusikerna var precis i hennes närhet, tittade hon på dem stort och började dansade. Jublet och applåderna ekade över Covent Garden! Tjejen som råkade gå förbi mitt i ett mobiltelefonsamt, var inte lika glad att bli förföljd av fiolspel mitt i örat. Men kul var det. Självklart köpte jag en CD som minne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Zmarzlik världsmästare för femte gången

  Bartosz Zmarzlik tog hem femte VM-titeln i danska Vojens. Superpolacken slutade tvåa vilket räckte till guld. Nu har 29-åringen lika många...