tisdag 6 november 2012

British museum

På måndagsmorgonen delade vi upp oss. Mary ville se en utställning av Hollywood-kläder på Viktoria&Albert museum. Själv valde jag British museum, som låg ett kvarter bort från hotellet. British Museum är enormt stort. Först blir man bara rådvill, och veta inte hur man ska hitta. Jag köpte en karta, och satte mig ner en stund för att försöka lära mig hitta. Problemet var dock, att det var så mycket som jag inte visste någonting om. Den egyptiska avdelningen med egyptiska mumier var mycket intressant. Men framför allt gillade jag en stor sal med olika sorters klockor. Det jag inte begriper, är varför man sparar stympade statyer. En staty där huvudet saknas, är väl inte vad konstnären tänkt sig? Dessutom undrar jag hur de fick med sig alla dessa föremål från hela världen till England. En del är ju stora som hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Zmarzlik världsmästare för femte gången

  Bartosz Zmarzlik tog hem femte VM-titeln i danska Vojens. Superpolacken slutade tvåa vilket räckte till guld. Nu har 29-åringen lika många...