tisdag 6 november 2012

Covent Garden

Både jag och Mary har Covent Garden som favoritställe i London. Fast vi brukar gilla olika saker, då vi delade på oss och bestämde en tid och plats där vi skulle träffas. Märkligt nog hamnade vi direkt på samma ställe; Londonoperans souvenirshop. Här hittade jag en snygg slips med operamotiv. Vi delade på oss igen. Jag tycker mest om att se jycklare och musiker, som uppträder. Några av dem är riktigt duktiga. Men en del jycklare är bara buskis. Mary handlade flera presenter, men jag tänkte bara på mig själv. Det blev en snygg handmålad slips, signerad Jane Ireland. Hennes slipsar har jag flera av tidigare. Vid vårt samlingsställe Punch & Judy var det inte lugnt. Mycket folk var där, och högljudd musik tvingade alla att skrika för att höras. Inte den avkoppling vi tänkt oss, alltså. Senare under veckan återkom vi till Covent Garden. Jag fastnade för en sextett stråkmusikanter Oopsie Mamushka, som både var skickliga musiker och roliga underhållare. Miljön vid Covent Garden uppmuntrar till lite spex, då många besökare vandrar förbi scenerna. Jag köpte en CD med deras musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Zmarzlik världsmästare för femte gången

  Bartosz Zmarzlik tog hem femte VM-titeln i danska Vojens. Superpolacken slutade tvåa vilket räckte till guld. Nu har 29-åringen lika många...