onsdag 18 november 2009

Vad hände SL?

I morse förstördes min dag tack vare utebliven resa till min arbetsplats. På radion pratade man om ett ställverk, som man inte kunde ge mer information om. Men vi fick reda på att extrainsatta bussar slussade folk mellan Kungsängen och Jakobsberg. Vi i Kallhäll då? Vi fick slåss om de ordinarie bussarna, som inte räckte till på lång väg. Jag var nära att slå mig in på den första bussen jag såg. Men andras armbågar stoppade mig. Efter ca. 10 minuter kom nästa buss till Jakobsberg. Då hade jag vässat mina armbågar, och spärrade vägen för övriga som väntade. Bussen till Jakobsberg var full med folk. Värmen steg. Jag fick kämpa med en man framför mig, som inte hade kontroll över sin ryggsäck. Efter en busstur på 15 minuter kom jag blöt av svett till Jakobsberg. Vi sprang upp till tåget, som dock inte körde. För detta tåg var avsett att åka 12 minuter senare. Att sen alla andra tåg var försenade gav man f-n i. Tåget kom iväg och gick som det skulle, men tydligen var något fel. På T-centralen togs tåget ur trafik. Varför vet inte vi trafikanter. Visserligen kom ett nytt tåg ganska snart, men totalt hade jag förlorat 45 minuter denna morgon!
"So what" säger väl SL-direktörer om detta! Det är väl bara att jobba över 45 minuter! Men så enkelt är det inte. Det är under tiden 8-16 man når folk. Kommer man för sent, hamnar man dessutom i hård stress. Stress gör att man inte orkar mer. För att SL-direktörer ska förstå detta föreslår jag att de bestraffas med x antal minuter på en perrong. I detta fall skulle de alltså stå på en perrong och vänta i 45 minuter, innan de kunde komma till sitt arbete. Då kanske de skulle lära sig. Förmodligen åker de taxi till jobbet och slipper bry sig. Där har vi det grundläggande problemet!

Nu har det gått 15 timmar efter händelsen. SL har fortfarande ingen förklaring på sin hemsida, mer än att allt fungerar prickfritt!

Fotot är hämtat från http://www.svd.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ungern - Schweiz 1-3

Schweiz dominerade matchen mot Ungern med mycket vasst anfallsspel. Matchfakta: (12) 0-1 Kwadwo Duah (45) 0-2 Michel Aebisher (66) 1-2 Barn...