fredag 28 mars 2014

Raubtier på Fryshuset


Pär Hulkoff och hans kompisar i Raubtier går från klarhet till klarhet. Kvällens konsert på Fryshuset var av högsta klass. Hulkoff har också en härlig, kall och rå norrländsk humor. Publiken var med på noterna hela tiden. De två sista låtarna var två favoriter; Kamphund och Låt napalmen brinna. Jag köpte Raubtiers nya CD; Pansargryning. Återkommer inom kort med recension.
Förbandet Man Machine Industry var hyfsade, men jag tycker nog låtarna liknade varandra för mycket. Jag köpte även deras nya CD. Återkommer även med en recension om denna inom kort.
I morgon uppträder Raubtier på Huskvarna Folkets Park. Själv får jag nöja mig Sweeney Todd och Peter Jöback på Stadsteatern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ardalan Shekarabi : Korsvägar

 En personlig berättelse av tidigare civilminister och socialminister Ardalan Shekarabi. Först uppväxten i Iran, och sen upplevelser i Sveri...