onsdag 28 januari 2015

Att resa till Huskvarna via Nässjö

Som alla vet är Nässjö en stad som Gud har glömt. När jag i fredags reste till Vetlanda skulle jag byta tåg i Nässjö. Där fick jag och flera veta att tåget var ersatt med buss. Men det meddelades inte var denna buss utgick ifrån. Vi var ett 10-tal personer som irrade runt denna välbesökta station. Till slut fick någon av oss besked, att det brukar komma en buss vid liknande tillfälle på ett visst ställe. Via Smålandsbuss kom vi sen efter vissa problem till Huskvarna. Från Huskvarna fick vi sen åka med Skånetrafiken på söndagen. I Nässjö var det som vanligt strul med det mesta. Vagnsplaceringar är en bra metod, som SJ använt i många år. Men inte i Nässjö. Här skriver man i vilken ordning vagnarna kommer. Eftersom min vagn låg i mitten ställde jag mig vid C bland A-E. Logiskt tyckte jag. Men inte i Nässjö! Då är mitten i A bland A-E? Hem kom jag i alla fall.
Nässjö har i alla fall Thimons Café, en av Sveriges bästa fik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grounded

  En s.k. "nyopera" från Metropolitan. Dessa kan vara av skiftande kvalitet, men "Grounded" visade sig vara en mycket vä...