lördag 12 oktober 2013

Ögonbottenfotografering

I förmiddags besökte jag S:t Eriks sjukhus, för att göra en ögonbottenfotografering. Sköterskan som genomförde detta, är absolut den mest otrevliga vårdare jag träffat. Direkt fick jag en utskällning över att min läkare på Sophiahemmet, inte hade skrivit remissen på rätt sätt. Jag har ju inte ens sett remissen. Efteråt kom jag på hur jag skulle ha svarat. Remissen skickades för ett drygt halv år sedan. Hon hade alltså haft tid, att ringa upp Sophiahemmet och ställa frågor. Men det kändes kanske bättre att utnyttja sin maktposition, och sparka på sin stackars patient. När jag frågade om resultatet, fick jag inget riktigt resultat. "Men eftersom du och din läkare inte skickat korrekt remiss, måsta du komma hit om ett år igen!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grounded

  En s.k. "nyopera" från Metropolitan. Dessa kan vara av skiftande kvalitet, men "Grounded" visade sig vara en mycket vä...