fredag 30 april 2010

Trevlig invigning av Lexicons nya lokaler

Igår var jag på en trevlig träff. Lexicon har flyttat in i World Trade Center mittemot Centralen. De visade upp mycket fina kontor. Första två timmarna visade de upp en del av sina produkter, där vi fick välja själva vad vi ville lyssna på. Jag valde att lyssna på Power Point-idéer, Excel-lösningar samt "Våga vara ledare". Det senaste blev en riktig överraskning. Föreläsaren Sven Lundblad höll tal i 30 minuter och trollband oss som lyssnade utan hjälpmedel som bilder och annat. Han var glänsande. Sen var vi hungriga, och en god italiensk buffé serverades. Men här tyckte Lexicon gjorde fel. Lektionslokalerna var döpta efter storstäder. Varför serverar man då italiensk mat i lokalen Barcelona, när det finns en lokal som heter Rom?
Stadsvandring låg sen på programmet. I varje lokal med stadsnamn fanns en gåta som man skulle lösa. Jag minns mest ett programinslag med en fransk programledare, som totalt tappade koncepterna vid ett debattprogram.
Musik stod sen på programmet. Först lyssnade vi på en duktig manskör, som sjöng acapella på ett mycket inspirerat sätt. En trubadur, som jag tyvärr inte minns namnet på, roade oss med mycket underfundiga texter. Sen blev det långa diskussioner om it, kapitalförvaltning, Hammarby och andra viktiga saker. Totalt blev det en mycket trevlig kväll.
Min fru var mindre glad, när jag snubblade in i hemmet framåt 1-tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ardalan Shekarabi : Korsvägar

 En personlig berättelse av tidigare civilminister och socialminister Ardalan Shekarabi. Först uppväxten i Iran, och sen upplevelser i Sveri...