måndag 31 maj 2010

Åsa-Nisse nr 21

Snart är svensk filmhistoria på väg att uppleva stor höjdpunkt igen. En ny Åsa-Nisse-film är på väg. Men jag begriper inte varför den ska spelas in i trakterna kring Trollhättan? Handlingarna sker ju egentligen kring centralorten Vetlanda. Men det är väl kapitalet som styr, antar jag. Förlåt, jag ber om ursäkt. Det heter ju inte kapitalet längre. Det heter ju marknadskrafter. Skit samma. Lika jävligt är det.
Jag tror att Kjell Bergqvist blir mycket bra som Åsa-Nisse. Men jag blir orolig när han säger att han tränar småländska genom att titta på "Utvandrarna". Det är inte många som pratar småländska i den filmen.
Det blir intressant att se hur Michael Segelström speglar Klabbarbarn. Bara han inte försöker sig på "utvandrarsmåländska". Johan Rabeus som Sjökvisten blir nog bra. Ann Petrén som Eulalia är perfekt, liksom Sissela Kyle som Kristin.
Oj, vad jag ser fram mot denna film!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ungern - Schweiz 1-3

Schweiz dominerade matchen mot Ungern med mycket vasst anfallsspel. Matchfakta: (12) 0-1 Kwadwo Duah (45) 0-2 Michel Aebisher (66) 1-2 Barn...