torsdag 14 april 2011

September: Love CPR

I helgen råkade jag lyssna på en intervju med September, eller Petra Marklund som hon egentligen heter. Varför vet jag inte, men jag blev nyfiken. Hennes tolkning av Thåströms "Kärlekens tunga" är ju fantastisk. Via Youtube kollade jag sen in hennes bidrag från en TV-serie, där artister skulle göra covers på varandra. Hon var helt fantastisk.
Idag köpte jag CD:n Love CPR. Efter att ha lyssnat några gånger, kan jag säga att den är riktigt bra. CD:n består först av 14 nya låtar på engelska. Sen följer 5 covers från TV-serien.
Jag tycker att den senare delen är bättre, för den är mer omväxlande. Om jag skulle bli rådgivare till September, skulle jag ge rådet att till nästa CD varva engelsk och svensk text.
Men vilken artist Sverige har fått! På You Tube-inslagen visar hon en fantastisk utstrålning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Verstappen vann i Kinas GP

Åter igen var Max Verstappen överlägsen i ett F1-lopp. Han har nu vunnit 23 av de 25 senaste loppen. Det börjar bli för tråkigt. Dessutom fö...