tisdag 19 april 2011

Otroligt!!!

Igår följde jag matchen i Superettan mellan Hammarby och Landskrona på TV4 Sport. Sakta men säkert tappade jag intresset. I och för sig kämpade Hammarby bättre än mot Assyriska i första matchen. Men på hemmaplan borde man prestera bättre än så här.
Trots en fantastisk stämning på Söderstadion fick inte Hammarbys spelare något uträttat.
Jag var nära att ge upp, för att lägga mig och läsa istället. Av någon anledning bestämde jag mig för att se färdigt matchen. Det som hände var helt osannolikt! Landskrona tog alltså ledningen direkt i början av matchen, och verkade hålla segern i ett stenhårt grepp. Kanske blev de lite för säkra? I 88:e minuten hittar Maic Sema en lucka i Landskronaförsvaret. Bollen har knappt styrfart, men är så välplacerad att inte Landskronas målvakt kan nå den. I 93:e minuten slår han till igen, efter att Landskronaförsvaret fumlat i en kamp mot Björn Runström. Helt otroligt!
Marcus Leifby beskriver reaktionerna så här:
"Strax före 21.15 ryckte seismologen Reynir Bödvarsson till i sin fåtölj i Uppsala. Hans seismograf visade på rörelser i jordskorpan strax söder om Stockholm".

Men Hammarby måste visa bättre spel än så här. Björn Runström springer och springer, men är allt för ensam. Mittförsvaret är ihåligt. Johannes Hopf i målet gör en stark insats. Vid målet blev han helt ensam mot två anfallande forwards. Anfallsspelet känns andefattigt och omständigt. Det går inte att lita på liknande under som i denna match hela säsongen.

Matchfakta:
0-1 Fredrik Olsson, Landskrona (9)
1-1 Maic Sema, Hammarby (88)
2-1 Maic Sema, Hammarby (93)
Publik: 12.801

Fotona är hämtade från www.hammarbyfotboll.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Verstappen vann i Kinas GP

Åter igen var Max Verstappen överlägsen i ett F1-lopp. Han har nu vunnit 23 av de 25 senaste loppen. Det börjar bli för tråkigt. Dessutom fö...