lördag 25 april 2015

Kvarnloppet

Åter igen har vi i Team Skavsåret arrangerat Kvarnloppet. Det är lika kul varje år att träffa gamla kompisar, som man inte sett på ett tag. Barnloppet är extra roligt att se. Här får man se iver, glädje och en del nervositet. Men de flesta verkade ha kul.
Själva Kvarnloppet såg jag inte så mycket av, eftersom jag var flaggvakt en bit på vägen. Allt gick bra, men vid ett tillfälle kunde det gått riktigt illa. När jag gick ut och markerade med röd flagga att löpare var på gång, kom en bil i full fart och bara körde förbi. Föraren pratade i mobiltelefon, och verkade inte ha någon som helst kontroll. Där kunde både jag och flera löpare strukit med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sara Kristoffersson : Det förlorade paradiset

Sara Kristoffersson har skrivit en bok om Konsum historia. Det är väldokumenterat, men ganska tungt. För mig som jobbat inom Konsumentkooper...