torsdag 25 juli 2013

Jag minns Söderstadion del 5

Detta tillhör ett av de tråkigaste upplevelser jag upplevt på en idrottsarena. Hammarby mötte Elfsborg 4 juli 2000. Herr överståtlige domaren Martin Hansson bestämde sig för att bortalaget skulle vinna. Varningarna haglade över hammarbyarna. Snälle Andreas Bild blev t.o.m. utvisad efter två löjliga varningar, då han inte hört Hanssons fjuttiga blåsningar. I slutet av matchen kunde Elfsborg avgöra matchen med 2-3, med ett solklart offsidemål, och efter att bollen klart varit utanför linjen. Skandal! Men domaren Martin Hansson skrattade gott! Jag brukar bära mitt namn med stolthet, men denna kväll skämdes jag över mitt efternamn. I Programmet hittar man stornamn som Lars Eriksson, Hans Eskilsson, Jens Gustafson, Mikael Hellström, Johan Andersson och Kennedy Bakircioglu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Verstappen vann i Kinas GP

Åter igen var Max Verstappen överlägsen i ett F1-lopp. Han har nu vunnit 23 av de 25 senaste loppen. Det börjar bli för tråkigt. Dessutom fö...