fredag 24 april 2009

Pollenhelvetet

Nu börjar björken blomma. Åh vad vackert! utbrister många. Men inte jag, och många med mig. För björkens blomning är ett helvete för oss pollenallergiker. När det nu blir varmt i helgen lär eländet sätta fart ordentligt. Jag har nu i flera veckor lagt upp ett medicinskt försvar, och hoppas att jag slipper må alltför dåligt. Skyddet består av:

  • Symbicourt för andningen

  • Nasonex för näsan

  • Zaditen för ögonen

Detta har faktiskt hjälpt i två år nu, men i år talar man om att det kommer att bli rekordmycket björkpollen i luften. Men jag hoppas på mycket regn, så skiten rinner bort. Annars får jag väl sitta inomhus, och titta på Åsa-Nisse.

Bilden är hämtad från www.aftonbladet.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hammarby fotbolls årskrönika 2022

Så kom den då till slut. Kraftigt försenad. Gunnar Persson & Jonas Cederquist har skrivit 2022 års fotbollskrönika. Här finns alla fakta...