onsdag 4 april 2012

Norrtälje Folkets Hus

Idag har jag besökt Norrtälje Folkets Hus. Det blev en positiv upplevelse. Många Folkets Hus är kvadratiska "betongbyggnader". Men i Norrtälje finns verkligen en specifik byggnad.
Inne i huset hände denna dag saker, med olika aktiviteter och fasta hyresgäster.
På lunchen tog vi en promenad i Norrtäljes centrum. Först blev jag glad när jag såg detta gamla centrum verka leva kvar. Men efter hand såg jag fler och fler skyltar om butiker som lagts ner. Min barndomsstad Vetlanda har ju samma syndrom. Butikerna i innerstaden där folk lever, och flyttar utanför stadskärnan.

1 kommentar:

  1. Jag var i Haparanda förrförra sommaren och där kan man verkligen se det du beskriver med utmärglade centrum. 1 km norr om centrum ligger IKEA och ett jättelikt köpcentra typ som Barkarby. Totalt öde i gamla Haparanda

    SvaraRadera

Zmarzlik världsmästare för femte gången

  Bartosz Zmarzlik tog hem femte VM-titeln i danska Vojens. Superpolacken slutade tvåa vilket räckte till guld. Nu har 29-åringen lika många...