lördag 7 januari 2012

Rammstein : Links 2 3 4

Av någon anledning beskrivs Rammstein som en högerpolitisk grupp. Varför vet jag inte. Det räcker med att lyssna på texten till "Links 2 3 4", för att förstå att Rammsteins hjärtan ligger åt vänster. Sångaren Till Lindeman har flera gånger uttryckt att det var bättre på Östtysklands tid, jämfört med dagens enade Tyskland.
Kolla in min översättning nedan, så förstår du vad jag menar.
Kan man bryta hjärtan
Kan hjärtan tala
Kan man hjärtan kväva
Kan man hjärtan stjäla

De vill ha mitt hjärta på höger plats
men jag går en annan väg
eftersom det svänger åt vänster

Kan hjärtan sjunga
kan hjärtan ta paus
kan ett hjärta bli rent
kan hjärtan vara av sten

De vill ha mitt hjärta på höger plats
men jag går en annan väg
eftersom det svänger åt vänster

Kan man ett hjärta fråga
om man ett barn därunder kan bära
kan man med ett hjärta tänka

De vill ha mitt hjärta på höger plats
men jag går en annan väg
eftersom det svänger åt vänster
Det slår i mitt vänstra bröst
det andra kändes dåligt
Vänster 2 3 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hammarby fotbolls årskrönika 2022

Så kom den då till slut. Kraftigt försenad. Gunnar Persson & Jonas Cederquist har skrivit 2022 års fotbollskrönika. Här finns alla fakta...